Fogorvosi rendelő, Békéscsabán, ingyenes állapotfelmérés! Ma Emma névnap van. Nyitó oldal: www.kerekesdental.huNyitó oldal   Fogorvosi rendelő nyitva tartás, fogorvos rendelési idő, BékéscsabaKapcsolat, nyitva tartás   honlap térkép, sitemapHonlap térkép

Vissza a nyitó oldalra: Fogorvos, fogászati rendelő, Békéscsaba és környéke
    Magyarország, 5600 Békéscsaba, Lencsési út 26. Cím: 5600 Békéscsaba, Lencsési út 26.   Fogorvosi rendelő: részletes térképTérkép
Rendelő: +36-66-457-199    Mobil: +36-70-365-1-375

Vissza: http://kerekesdental.hu/
   // www.kerekesdental.hu / Szolgáltatások / Szájsebészet / Gyökércsúcs rezekció

Gyökércsúcs rezekció

A gyökércsúcscsonkolás vagy -rezekció (resectio) egy szájsebészeti/endodonciai beavatkozás, mely során a gyökércsúcsnál található gyulladásos szövetet eltávolítják. A beavatkozás során a gyökércsúcsból is eltávolítanak, mivel az itt található gyökércsatorna-elágazódásokban (delta apicaléban) megtelepedett baktériumok a gyulladást újraindítanák. Javallata elsősorban a konzervatív gyökérkezelés sikertelensége. A beavatkozást általában helyi érzéstelenítésben végzik és egy kis ablakot képeznek az állcsonton, amelyen keresztül a gyulladt szöveteket eltávolítják, a fogat pedig egy jól záró gyökértöméssel látják el. A gyökércsúcscsonkolást csak végső esetben szokták végezni alacsony, kb. 60%-os sikeressége miatt. Elsősorban frontfogakon és kisőrlőkön végzik. A nagyőrlőknél a nehezebb rálátás miatt nehéz a kivitelezése, így bölcsességfogaknál nem is folyamodnak ehhez a technikához.

Műtét utáni javallatok
  • Kerülje a táplálékbevitelt, amíg tart az érzéstelenítő hatás
  • Kialakulhat arcduzzanat a műtétet követően, ezt hidegborogatással enyhítheti
  • Ajánlott a szokásosnál is többszöri fogmosás, és a megfelelő szájhigiéné betartása